محل لوگو

ساخت کیف پول بیت کوین


اگر شما هم قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید ایجاد و تشکلیل کیف پول بیت کوین یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام داد .وب سایت Blockchain.info با بیش از ۱۰ میلیون کاربر، تا به امروز محبوب ترین کیف پول بیتکوین بوده است. امکان تبادلات بیتکوین از طریق مرورگر و نرم افزار موبایل با استفاده از روش دریافت و پرداخت آنلاین این وب سایت، برای کاربر فراهم می گردد. رابط کاربری زیبا و ساده این سایت، به طور گسترده ای بین افراد تازه وارد گسترش یافته و باعث رشد محبوبیت آن در مقایسه با سایر کیف پول ها شده است.

استفاده از روش ترکیبی نگهداری اطلاعات (هایبرید)، به این معنی ست که از اطلاعات کیف پول به صورت آنلاین نگهداری می شود. با این حال این اطلاعات تنها از طریق وارد کردن پسورد توسط کاربر در دسترس خواهد بود.

اخیرا این شرکت با همکاری کمپانی shapeshift.io، ارز اتریوم را نیز به کیف پول خود افزوده است و طبق اعلام شرکت، در آینده نزدیک ارزهای رمزگذاری شده بیشتری نیز به امکانات این کیف پول افزوده خواهد شد.

به علت سادگی کار با این پنل کاربری، برای ساخت کیف پول در این وب سایت مشکل خاصی وجود نخواهد داشت و مراحل ساخت آن بسیار ساده است. هر چند، نگهداری و دسترسی به آن نیازمند دقت بیشتری می باشد. بنابراین از توضیح در مورد جزییات تمام بخش ها خودداری کرده و خلاصه ای از قسمت های مهمتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۱) طبق تصویر شماره ۱، آدرس http://blockchain.info را در مرورگر خود وارد نمایید.

A): با مشاهده نشان امنیتی وب سایت، از ورود امن خود به وب سایت مطمئن شوید.

B): جهت ساخت و وارد شدن به حساب کیف پول ارزی خود با انتخاب گزینه Wallet (نشانگر B) یا گزینه Get Started Now (نشانگر C) ، تصویر شماره ۲ را در مرورگر خود خواهید دید.

کیف پول آنلاین بیتکوین

۲) تکمیل اطلاعات ثبت نام:

همانطور که در تصویر شماره ۲ نیز قابل مشاهده است، با درج یک ایمیل معتبر (B)، انتخاب پسورد مناسب (C)، ثبت مجدد پسورد (D) و قبول قوانین و شرایط وب سایت (E)، کار ساخت کیف پول شما به پایان رسیده و در ادامه با کلیک بر گزینه Continue، امکان مبادلات بیتکوین و اتریوم از طریق این کیف پول، برای شما فراهم خواهد شد.

 

ارسال و دریافت وجه از طریق این کیف پول: توضیحات کامل نحوه پر کردن فرم ارسال و دریافت وجوه بیتکوینی، در مقاله ای با عنوان “نحوه ساخت کیف پول آنلاین در وب سایت BTC.com” وجود دارد. با این حال یک نگاه اجمالی به همراه یک تصویر نیز،می تواند در این بخش مفید واقع شده و کمک بیشتری نماید.

۳) با توجه به تصویر شماره ۳، برای ارسال وجه به ترتیب زیر عمل می کنیم:

انتخاب گزینه ارسال وجه (A)، انتخاب ارز مورد نظر (B) که می تواند بیتکوین یا اتریوم باشد، وارد نمودن آدرس کیف پول بیتکوین یا اتریوم شخص گیرنده (C)، وارد کردن مقدار وجه مورد نظر (D) جهت ارسال و در نهایت تعیین مرجع واحد ارزی، که به صورت پیش فرض روی دلار آمریکا قرار دارد (E) و از طریق گزینه تنظیمات قابل تغییر است.

طبیعتا بعد از انجام چند تراکنش جزییات آنها فراموش خواهد شد وحتی دیگر به یاد نخواهید آورد که به عنوان مثال آخرین دریافتی شما که مربوط به چند روز پیش می شود بابت چه چیزی بوده و یا حتی واریزی دیشب شما به چه کسی و به چه دلیلی صورت گرفته است. با ثبت یک کلمه یا عبارت جهت یادآوری (F) در بخش توضیحات یا Description، این مسئله برطرف خواهد شد.

ایجاد تغییر درقسمت هزینه تراکنش (G) یا همان Transactions Fee، ممکن است باعث عدم تایید تراکنش شما شود. به این صورت که به خاطر تنظیم نادرست مبلغ هزینه جا به جایی، کسی حاضر به تایید آن نخواهد شد. بنابراین تنها افرادی مجاز به تغییر این گزینه هستند که به صورت کامل با جزییات این مسئله آشنا هستند. هر چند برای آنها نیز تغییر این گزینه، لزوما حرکت درستی به حساب نمی آید و مطمئن ترین راهکار، عدم تغییر گزینه های مربوط به Transactions Fee و Customize Fee و قرار دادن آنها در همان حالت پیش فرض یا Regular می باشد.

نهایتا بعد از پرکردن فرم مورد نظر (H) و انتخاب گزینه Continue، با یک صفحه نمایش از تراکنش به شکل خلاصه، مواجه می شوید شوید که با تایید آن تراکنش شما نهایی می شود و به هیچ عنوان قابل برگشت نخواهد بود.

کیف پول آنلاین بیتکوین

 

۴) نحوه درخواست وجه:

برای دریافت وجه بیشتر مراحل پر کردن فرم درخواست مثل مرحله ارسال آن است. اما بعضی از تنظیمات این بخش مثل “تعیین مبلغ درخواستی” برای کاربران عادی کاربردی ندارد. از این رو با کپی کردن آدرس دریافتی از این قسمت، می توانید آن را در اختیار فردی قرار دهید که قرار است پولی را به حساب شما واریز نماید و تغییر سایر بخش ها، ضروری نمی باشد.

۵) در نظر گرفتن سه سطح امنیتی برای حفاظت از کیف پول کاربران:

بعد از سرفصل های دریافت و ارسال مبلغ در صفحه پیشخوان کاربر، به بخش تنظیمات امنیتی می رسیم که نوار قرمز رنگ آن را باید به عنوان اخطار وب سایت به این تنظیمات در نظر گرفت. در حال حاضر، ۶ گزینه به صورت انتخابی در این بخش وجود دارد که در صورت استفاده، می تواند مسائل امنیتی مرتبط با کیف پول کاربر را تا حد غیر قابل نفوذی ارتقاء بخشد.

سطح اول: داشتن کنترل کامل به کیف پول و پیشگیری از دسترسی افراد متفرقه به آن، که خود شامل سه قسمت است:

۱) تایید ایمیل (Email Verification): بعد از اتمام مراحل ثبت نام ایمیلی حاوی لینک تایید برای شما ارسال می شود که در واقع تایید این ایمیل برای ادامه روند کار با این کیف پول جزء ملزومات بخش امنیتی به شمار می رود.

۲) پشتیبان گیری از عبارت بازیابی (Back Up Recovery Phrase): برای داشتن یک پشتیبان از عبارت بازیابی یا Recovery Phrase، با انتخاب این گزینه سایت Blockchain.info در پنجره ای به شکل پاپ آپ، اقدام به نمایش عبارت ۱۲ کلمه ای بازیابی می کند. این عبارت ۱۲ کلمه ای را در جایی (که در وقت نیاز به آن دسترسی داشته باشید) یادداشت و ترجیحا به صورت آفلاین نگهداری کنید.

برای درک اهمیت این عبارت، کافی ست بدانید که هر فردی با داشتن عبارت بازیابی یک کیف پول، به صورت کامل به موجودی آن، دسترسی خواهد داشت. بنابراین حداکثر میزان دقت را در ثبت و نگهداری این عبارت به کار ببرید.

۳) یادآوری پسورد (Hit Password): این گزینه باید به نوعی انتخاب شود که یادآور پسورد اصلی شما باشد. در واقع با انتخاب وفعال سازی این گزینه، در صورت فراموش کردن پسورد اصلی به این سایت اجازه داده اید که، Hint Password را به ایمیل شما ارسال کرده و به شما در یادآوری پسورد اصلی کمک کند.

سطح دوم: جلوگیری از دسترسی غیرمجاز افراد، به کیف پول شما که شامل دو قسمت است:

۱) متصل کردن کیف پول به یک شماره همراه (Link Mobile Number): در صورت وارد کردن یک شماره موبایل معتبری که کنترل آن به دست خود کاربر است، امکان فعال سازی گزینه “دومین گام تایید” و دریافت پیام بعد از ارسال وجه، برای کاربر به وجود خواهد آمد. بعد از وارد کردن شماره موبایل، کدی به موبایل کاربر ارسال می شود که با وارد کردن کد به صورت صحیح دراین قسمت و کلیک بر روی گزینه Verify، شماره مورد نظر تایید و تا زمان تغییر مجدد آن توسط کاربر، قابل استفاده خواهد بود.

۲) دومین گام تایید (Enable Two Steps): قبل از انجام این مرحله نیاز به دانلود اپلیکیشن Google Authenticator ازGoogle Play یا App Store خواهید داشت.

با توجه به کاربرد گسترده این برنامه در سایت های مختلف پیشنهاد می کنیم این برنامه را حتما تهیه کنید. بعد از وارد کردن شماره موبایل خود که در مرحله قبل توضیح داده شد و نصب این برنامه در این مرحله برای ورود و ارسال مبلغ از حساب خود، هر بار کدی را در اپلیکیشن خود دریافت می کنید که شامل اعداد تصادفی بوده و از این طریق احتمال دسترسی سایرین به کیف پول شما، بسیار کم خواهد شد.

سطح سوم: با انتخاب این بخش و سخت تر کردن شرایط برای جلوگیری از دسترسی های ناخواسته، آخرین قدم امنیتی را برداشته اید:
مسدود کردن دسترسی شبکه Tor جهت ارتقاء امنیت (Tor Block): شبکه بیتکوین برای ناشناس ماندن افراد، اقدام به استفاده از آدرس های مختلف از طریق شبکه Tor می کند. با مسدود کردن دسترسی این شبکه، می توانید امنیت کیف پول خود را افزایش دهید.

این سه سطح از تنظیمات امنیتی، در سرفصل Security Center قابل تنظیم و تغییر است، که در تصویر شماره ۵ قابل مشاهده است.

 

کیف پول آنلاین بیتکوین

در صورتی که هنوز بخش اول این مقاله را مطالعه ننموده اید، لطفا از طریق این لینک اقدام نمایید.
اگر به خاطر داشته باشید، در”بخش اول این مقاله” دو سرفصل “نحوه ارسال و دریافت” و “مرکز امنیتی” این کیف پول بیتکوین را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش، با بررسی دو سرفصل دیگر با عناوین “Exchange” و “Setting” کار را به پایان می بریم.

با سرفصل تنظیمات کار را آغاز می کنیم که خود شامل ۴ بخش است.

۱) بخش اول Wallet Information است.

(A): برای ورود و دسترسی به کیف کیف پول خود، به این شناسه احتیاج خواهید داشت. با توجه به اینکه این شناسه هم از طریق ایمیل های قبلی Blockchain.info و هم از طریق تنظیمات در همین قسمت، قابل دسترسی ست، نیازی به ذخیره کردن آن ندارید. توجه داشته باشید که این شناسه، صرفا برای ورود و دسترسی به کیف پول شخصی شما، در نظر گرفته شده و نباید آن را در اختیار فرد دیگری بگذارید.

(B): برای دسترسی موبایل هوشمند خود به کیف پول Blockchain.info، می توانید از گزینه Mobile App Pairing Code استفاده کنید. با کلیک بر گزینه Show Pairing Code، یک بارکد تصویری به شما نمایش داده میشود. از طرفی بعد از نصب نرم افزار کیف پول بلاکچین و با انتخاب گزینه Scan QR Code بر روی گوشی خود، دوربین موبایل روشن شده و می توانید کدی را که در این قسمت نمایش داده می شود، اسکن کنید. گوشی هوشمند، اطلاعات مربوط به کیف پول شما را بازیابی کرده و از شما یک پین کد ۴ رقمی برای رمزگذاری درخواست می کند. از این لحظه به بعد با وارد کردن پین کد تعیین شده خود، می توانید تمام کارهای کیف پول را از طریق گوشی خود نیز مدیریت کنید.

کیف پول آنلاین بیتکوین

۲) گزینه دوم تنظیمات، “Preferences” یا همان منابع اطلاعاتی کیف پول شماست که شامل موارد زیر است:

(A): برای تغییر ایمیل در هر زمانی، می توانید از این گزینه Email Address استفاده کنید.

(B): برای استفاده از برنامه “two-factor authentication” (که در بخش اول این مقاله توضیح داده شد) و دریافت پیام هنگام واریز پول به کیف پول شما، می توانید یک شماره موبایل در این قسمت وارد کنید. برای فعال شدن این گزینه حتما باید با وارد کردن کدی که به موبایل شما ارسال می شود، شماره خود را تایید (Verify) کنید.

(C): زبان نوشتاری کیف پول شما از طریق گزینه Wallet Language قابل تنظیم و تغییر به ۲۵ زبان دیگر است که البته شامل زبان فارسی نمی شود.

(D): واحد پولی نمایش داده شده در صفحه اصلی و در پایین مبلغ بیتکوین نمایش داده شده به صورت پیش فرض دلار آمریکا ست که از طریق Local Currency می توانید آن را به ۲۲ واحد ارزی دیگر تغییر دهید که البته شامل ریال ایران نمی شود.

(E): با رشد مبلغ بیتکوین، ممکن است تقسیم بیتکوین به ۱ هزارم و ۱ میلیونیوم، انتخاب افراد زیادی باشد. از طریق گزینه “Bitcoin Unit” می توانید واحد پیش فرض BTC را به mBTC ( یک هزارم) یا bits (یک میلیونیوم) تغییر دهید.

(F): برای دریافت ایمیل و پیامک موقع دریافت بیتکوین در کیف پول خود، تیک مربوط به آنها را در بخش Notification، فعال کنید.

(G): جهت پشتیبانی کامل بلاکچین از لینک تراکنش های آنلاین، گزینه Bitcoin Links Handling را فعال کنید.

(H): وب سایت بلاکچین بعد از مدت زمان معینی (تنظیمات پیش فرض نیم ساعت) که هیچ فعالیتی به صورت آنلاین صورت نگرفته باشد، مرورگر را از حساب کاربری شما خارج خواهد کرد. برای دسترسی دوباره، مجددا باید وارد حساب خود شوید. می توانید مدت زمان دلخواه خود را از طریق بخش Auto Logout، تنظیم کنید.

(I): تم کیف پول خود را می توانید از طریق گزینه Themes از حالت پیش فرض به دو حالت دیگر تغییر دهید. توجه داشته باشید که این تغییر در برخی از موارد باعث عدم خواندن بارکد توسط دوربین موبایل می شود. بنابراین در صورتی که با این مشکل مواجه شدید, تم کیف پول خود را به حالت Default در آورید.

کیف پول آنلاین بیتکوین

۳) قسمت سوم تنظیمات “Security” ست که در سرفصل “Security Center” نیز آمده است.

لطفا برای مطالعه این قسمت که شامل موارد مهمی نیز می شود به بخش اول نحوه ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین، از طریق وب سایت Blockchain.info، مراجعه کنید.

۴) گزینه Addresses کنترل کاملی بر روند کار با آدرس های کیف پول، در اختیار شما می گذارد.

(A): با انتخاب این گزینه، یک عنوان مثل blockchain.info یا Your Default Address را به عنوان پیش فرض خواهید یافت.

(B): امکان ویرایش این عنوان و یا افزودن عناوین دیگر به همراه افزودن آدرس های جدید به لیست آدرس ها، از طریق Manage ممکن خواهد بود.

(C): همچنین آرشیو کردن یک آدرس و برگرداندن آن به حالت عادی (از آرشیو در آوردن) نیز از طریق گزینه Archive و Unarchive، امکان پذیر است.

کیف پول آنلاین بیتکوین

 

همانطور که در بخش اول این مقاله نیز اشاره شد، اخیرا Blockchain.info با Shapeshift.io همکاری جدیدی را آغاز کرده است. از همین رو امکان جدیدی به این کیف پول اضافه شده است. ازاین به بعد کاربران این کیف پول می توانند، از طریق ارتباط داخلی موجودی بیتکوین خود را به اتریوم و بالعکس تبدیل کنند. مقاله را با توضیحاتی در مورد این بخش ادامه می دهیم.

در حال حاضر سرفصل Exchange در وب سایت Blockchain.info به تبادلات دو ارز رمزنگاری شده بیتکوین و اتریوم اختصاص دارد.

کیف پول آنلاین بیتکوین

 منبع https://coiniran.com/how-to-make-bitcoin-wallet-on-blockchaininfo/

  انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 79

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما